14.02 piątek
19:00 Teatr Łaźnia Nowa

Henry Purcell: The Fairy Queen

Cezary Tomaszewski reżyseria/ruch sceniczny
Klaudia Hartung-Wójciak dramaturgia
Natalia Mleczak scenografia/kostiumy
Dariusz Kowalewski choreografia/tancerz
Adam Lipiński reżyseria świateł
Aleksandra Jachymek asystentka reżysera/inspicjentka
Klaudia Hegab Ksenia Pushnova asystentka kostiumografki

Marcel Zawadzki Dawid Pieróg tancerze

Ingrida Gapova sopran
Aleksandra Żakiewicz sopran
Anna Koehler sopran
Natalia Kawałek mezzosopran
Vincenzo Capezzuto kontratenor
Artur Plinta kontratenor
Karol Kozłowski tenor
Zbigniew Malak tenor
Jakub Borgiel bas
Michał Dembiński bas

KRAKOWSKI CHÓR POWSZECHNY

Anna Gajecka Natalia Kunikowska Dorota Szymczyk Magdalena Majka Aleksandra Wysocka sopran
Gabriela Kaczmarczyk Agnieszka Koziana Aleksandra Liebersbach Michalina Pasek Agnieszka Piskorska Maja Zastawnik alt
Cezary Budzaj Michał Gnela Adam Góra Katarzyna Liebersbach-Szarek Bartosz Miera Teodor Wolski tenor
Filip Jurczak Jerzy Migda Piotr Łaski Victor Sabaldashov Hubert Sham-Chun-Wing bas

Ilona Szczepańska przygotowanie chóru

ORKIESTRA FESTIWALOWA

Bettina Simon Katarzyna Czubek flet prosty/obój
Enrico Toffano fagot
Marian Magiera Paweł Gajewski trąbka
Tomasz Sobaniec kotły

Ana Liz Ojeda Hernandez Izabela Kozak Antonina Krzyżowska
Seojin Kim Agata Front Agnieszka Krawczyk skrzypce
Anna Nowak Corinne Raymond altówka
Matylda Adamus wiolonczela
Jonas Carlsson kontrabas

Klaudia Łoboda klawesyn

Ana Liz Ojeda Hernandez kierownictwo muzyczne

⚠️ spektakl zawiera sceny ukazujące: tortury, waterboarding, samobójstwo i alkoholizm

Fairy Queen to semi-opera Henry’ego Purcella na podstawie Snu Nocy Letniej Williama Szekspira, której premiera odbyła się w 1692 roku w Dorset Garden Theatre w Londynie. W swojej realizacji Cezary Tomaszewski powraca do XVII-wiecznej inscenizacji, odzyskując to, co w Purcellowskim koncepcie angielskiej opery narodowej niezwykłe, dziwaczne i osobliwe, a  w narracyjnej dezynwolturze i spektakularności Fairy Queen upatruje potencjał na metafizyczny skandal. Wydarzeniem inicjującym i pojęciem organizującym krakowską Fairy Queen jest „crash” – wypadek, zderzenie, upadek, rozbicie, krach, kolizja, trzask, huk; coś nagłego oraz stanowiącego wyzwanie dla świata żywych i martwych. Crash jest elementem destrukcyjnym, ale także momentem radykalnej intensyfikacji relacji żywych i żywych–martwych, kiedy to granice między jawą a snem, realnym a wyobrażonym, światem ziemskim a podziemiem zaczynają być nieostre i przepuszczalne. Fairy Queen Capelli Cracoviensis to opowieść o stracie, żałobie, tęsknocie, popędzie śmierci, pożądaniu nie-żywego i wiary we wzajemne kontakty żywych-martwych.

— Klaudia Hartung-Wójciak

Ana Liz Ojeda Hernandez fot. RibaltaLuce Studio