15.12 niedziela
19:00 Sukiennice

Johann Sebastian Bach: III Suita orkiestrowa
Ouverture – Air – Gavotte I & II – Bourrée – Gigue

George Frederic Handel:
Ritorna, oh caro e dolce mio tesoro / Rodelinda
V’adoro pupille / Giulio Cesare
Che sento oh Dio – Se pietà / Giulio Cesare
Concerto grosso B-dur: Largo – Allegro
E pur cosi un giorno – Piangero la sorte mia / Giulio Cesare
Myself I shall adore / Semele

– przerwa –

alter ego
Max Reger: Preludium & Fuga e-moll
Robert Bachara

Handel:
Concerto grosso B-dur: Largo e piano
Voi che mie fide ancelle / Giulio Cesare
Ah me! too late I Now repent / Semele
Concerto grosso: Andante – Hornpipe
Scherza in mar / Lotario

CAPELLA CRACOVIENSIS

Jan Tomasz Adamus dyrygent

bilety wyprzedane

koncert w ramach Opera Rara ŚWIATOWY DZIEŃ OPERA

Nigdy operowy przepych nie objawił się w takim blasku jak w epoce późnego baroku. Zdaje się, że opera wystąpiła wtedy w wszystkich: śpiewaków-wirtuozów, nowych tytułów, rywalizujących teatrów ścigających się na muzykę wykonawców i na sceniczne efekty. Ekstaza, upojenie zmysłów, które są obecne w wiadomościach z czasów, które dzisiaj przekazują słuchaczom, dzięki urządzeniom publicznym, które śpiewaków. Jeśli nadal potrafimy natchnąć na wzruszenie, rozkoszą, czy frenetyczną, wtedy nie trzeba już udawanej scenicznej magii – przez czarować wystarczy, przez operę opowiadała nam o tym, co drugie, tkliwe i żarliwe. W partyturach Händla komunikaty te są związane z możliwością wystąpienia zagrożenia ludzkiego, nie tylko do zagrożenia każdego niuansu, ale i osiągnęły najbłyskotliwszych pasaży, tryli i innych ozdobników.

fot. Marcin Bałaban